Saturday 2 July 2011

superficial.

benda ni common.
katakanlah,
aku bagi satu tajuk.
'remaja dan gejala sosial'
memang kau boleh huraikan kat aku.
baik punyaaa.
tapi benda ni kalo kau ambik masa
satu hari je nak fikir,
memang sahih ilmu kau superficial saja.

sehari takkan cukop untuk kau tahu,
hakikat sebenar perkara tu.
kau hanya TAHU,
benda tu tak dihadam menjadi ILMU.

orang orang yang berfikir,
ambik masa yang lama.
ilmu dorg jadi deep.

orang orang gagal,
ambik masa singkat.
tahu hanya sekadar tahu.
superficial.

" tahu kulit tak tahu isi "

benda ni, biasanya diamalkan di sekolah.
bila belajar menjadi perkara terpaksa.
aku tahu la, sbb aku pun buat kannn.

zaman membalas dendam dah sampai.

masa untuk bayar hutang.

*harap kesilapan ni tak berulang lagi. engat deeba. tolong ingatkan aku.

2 comments:

  1. yeaa tahu superficial fascia je. deep fascia acanner? nak tengok muscles apa semua. x-ray takkan nampak la kan. so kena la disect. ha ha amende la aku merepek, lupakan lah. :D

    ReplyDelete
  2. but thats true, the idea, kita kene disect tahu untuk menjadi ilmu. :)

    ReplyDelete